מנעול חדש לבית חדש

עוברים לבית חדש?

בין ההחלטות על עיצוב הבית, רכישת רהיטים וחפצים, סידורים פרוצדוראליים ואחרים, זה הזמן לחשוב גם על מנעול חדש לבית. הרי כפי שאומרים, מנעול חדש מביא איתו גם שקט וביטחון נפשי.

בדרך כלל כשאנחנו עוברים לבית חדש, בית שאנחנו רוכשים מקבלן, אנחנו לא זקוקים למנעול חדש, מעצם העובדה שהבית מגיע עם דלתות חדשות לגמרי. כמובן שלשם הביטחון והשקט שלנו, אנחנו יכולים להחליט ולשנות את המנעול הקיים.

אך כשמדובר בבית שאנחנו שוכרים או בית ישן שאנחנו רוכשים, מדובר על מקרה אחר לגמרי.

כל מנעולן בדרום ובכל אזור אחר ימליץ לנו להחליף את המנעולים במקרים שכאלה, מאחר ואנחנו לא יודעים האם הדייר הקודם השאיר בידיו את המפתחות למנעול או העביר אותו לגורם אחר. לעיתים, ייתכן מצב שהוא העביר את המפתחות לגורם אחר מבלי לזכור בכלל שהוא לא לקח אותם ממנו בחזרה,  ולכן בשביל שאנחנו נהיה רגועים, עדיף לנו להחליף את המנעול.

מנעולן מהדרום

למה להחליף מנעול?

כמובן שתמיד יכולה האופציה השלילית ומאוד לא נעימה, שהדייר הקודם יעשה שימוש לא חוקי במפתחות במודע, זה יכול להיות במקרה של דירה שכורה וכן במקרה של דירה קנויה. יש לציין שאם אנחנו שוכרים דירה, הרי שכל החלפה של המנעול תלויה כמובן בהסכמתו של בעל הנכס.

מקרה נוסף בו רצוי להחליף את המנעול לבית הוא במידה ובוצע בו ניסיון פריצה. במקרה כזה, עלינו להחליף את המנעול, מאחר וסביר להניח שהוא תקול ושניתן לפרוץ אותו שוב. לשם כך, רצוי להזמין מנעולן, כאמור אנחנו יכולים למצוא מנעולן בדרום ובכל מקום אחר בארץ שיתמחה בהחלפת מנעול במצב שכזה.

חשוב לומר עוד, שבמקרים מסוימים אפשר להוסיף מנעול חדש על המנעול הקיים. אנחנו יכולים להוסיף מנעול עליון לדלת או לחילופין לשנות את ידית הדלת לקבועה, כך שלא יהיה ניתן לפתוח את הדלת מבחוץ.

בכל מקרה, כל החלפה של מנעול ישן בחדש וכל שינוי שאנחנו מתכוונים לעשות, עלינו לוודא שהשינוי מטיב עם הדלת וכן שומר על הביטחון שלנו, כך נהנה משקט נפשי בכל משך שהותנו בביתנו החדש.