מתי כדי להחליף מנעול ומתי כדי רק להחליף צלינדר

בלא מעט בתים פרטיים וכן בתי עסק, ישנם מנעולים עם צילינדר, לעיתים מדובר בצילינדר אחד ולעיתים מדובר ביותר. ככל שיש יותר צילינדרים כך הסיכוי לפרוץ את הדלת נמוכה יותר. לא פעם מתברר שלא ניתן לפתוח את הדלת מבחוץ או מבפנים, מסיבות שונות. לכן יש צורך להשתמש בשירותי של מנעולן בבאר שבע או בכל מקום אחר, על מנת שיפרוץ את הדלת ויחליף את המנעול.

כעת עולה השאלה, מתי יש להחליף את המנעול כולו ומתי אפשר להחליף את הצילינדר עצמו?

בשביל להבין את ההבדל בין השניים, יש להבין תחילה כיצד בנוי מנעול צילינדר. כך נוכל לדעת את ההבדל בין השניים ומתי נדע להבדיל בצורך להחליף אחד מהם.

מנעול צילינדר בנוי בצורה הבאה, מדובר במנעול שכולל גליל אשר כשמסובבים אותו באמצעות המפתח, גורמים לו לפתוח את המנעול. ישנם מנעולי צילינדר עם מספר פינים שנמצאות מתחת לדלת, ובכל פעם שאנחנו עושים סיבוב של המפתח, אחד מהפינים מורם. ברגע שכולם מורמים, הדלת נפתחת.

החלפת צלינדר

אנחנו נחליף אך ורק את הצילינדר של המנעול במצבים הבאים:

  1. כשאנחנו מאבדים את המפתח, אז יש חשש שהוא הגיע לידיים הלא נכונות וזה יעשה בו שימוש לרעה.
  2. כשהמנעול שבור כתוצאה מפריצה או כל דבר אחר, אז אין לנו ברירה אלא להחליף את הצילינדר בשביל שנוכל להשתמש במפתח חדש.
  3. במעבר דירה, אז אנחנו מוודאים בכך שהדיירים הקודמים לא יכולים להיכנס לדירה.
  4. בכל מצב בו אנחנו מגלים שהצילינדר לא תקין במאה אחוז. בשביל לחסוך לעצמנו את אי הנעימות של הזמנת מנעולן, רצוי להקדים תרופה למכה ולהחליף את הצילינדר. אנחנו יכולים למצוא מנעולן בדרום ובכל אזור אחר בארץ שיכול לבצע את העבודה בשבילנו.

מתי אנחנו מחליפים מנעול?

גם כאן, יש מספר מקרים ייחודים, למשל, כשהמנעול נשבר או מתקלקל, כשהמפתח נשבר בתוך המנעול, אחרי ניסיון פריצה, כמו כן רצוי להחליף מנעול במקרה של מעבר דירה, וכן במקרה שאנחנו מרגישים מאוימים ולא בטוחים. גם כאן, האפשרות שעומדת לפנינו היא להזמין מנעולן בבאר שבע או באזור אחר בארץ שיחליף עבורנו את המנעול.