מדוע מנעולן מקצועי צריך אישור מהמשטרה

סביר להניח שלא פעם תהיתם, למה מנעולן מקצועי, לא משנה היכן הוא עובד, צריך לקבל אישור מהמשטרה והאם כל מנעולן יכול לקבל אישור כזה. לכאורה הרי מדובר במכשול בפני אנשים שרוצים להיות מנעולנים, מכשול שיכול לפגוע בחופש העיסוק של האזרחים.

אך למען האמת, כפי שנוכל לראות מיד, גם אם מדובר במכשול הרי שהוא נכון ומוצדק, שכן עבודתו של מנעולן בבאר שבע, תל אביב, ירושלים או בכל עיר אחרת, היא מאוד מיוחדת ורגישה ועל כן הוא צריך לקבל אישור מהמשטרה בשביל לעסוק בתחום.

מנעולן בבאר שבע

תועלת באישור מנעולן מקצועי

לפני שנסביר מי יכול ומי לא יכול לקבל אישור מהמשטרה, נסביר תחילה, מדוע בכלל צריך אישור כזה. התשובה לכך היא מאוד פשוטה, כל מנעולן מקצועי עוסק למעשה בפריצה של דלתות הן לבית, רכב, עסק, כספות ועוד. אומנם הוא עושה זאת בהסכמה אחרי ששוכרים את שירותיו, עם זאת עדיין מדובר בעבודה מאוד רגישה.

אישור מהמשטרה מוכיח שהוא איש ישר שניתן לסמוך שלא יעשה שימוש בידע שעומד לרשותו (ולא ימכור אותו) לצרכים אסורים, פליליים. זה נכון הן לגבי השאלה, האם הוא ישתמש בכלים ובידע בשביל לפרוץ לבתים וזה נכון לגבי השאלה, האם כשהוא פורץ לבית או לעסק, הוא יגנוב משם רכוש או אפילו יפרסם ברבים מה נמצא בו (למשל, מנעולנים יכולים למכור מידע אודות רכוש רב ערך שנמצא בבתים אליהם הם פורצים בשביל שאחרים ינסו לגנוב אותו).

אישור משטרתי נועד להבטיח שהמנעולן הוא איש מקצוע אמין אשר ניתן לבטוח בו. כמובן שתמיד אפשר להיתקל, לצערנו, במנעולנים אשר לא עומדים בתנאי האישור, אך ברגע שהם נתפסים, האישור נלקח מהם והם אינם יכולים לעסוק בתחום. כך שהם פוגעים בעיקר בעצמם ובפרנסתם.

במובן הזה, האישור המשטרתי מהווה עבורם תעודת מוניטין, ומצד שני, הוא מהווה תעודת ביטוח עבור הלקוחות השונים.

מי יכול לקבל אישוור משטרתי?

מי יכול לקבל אישור משטרתי? כל אדם שאין לו תיק פלילי, ואיננו מוכר במשטרה כאדם בעייתי בשום צורה שהיא. יש לציין שבשביל להיות מנעולן ולא משנה אם מדובר במנעולן באר שבע או בכל עיר אחרת, יש לעבור קורס מקצועי אשר רק בסיומו ניתן לקבל אישור משטרתי שמאפשר להיות מנעולן לכל דבר ועניין.